5/11/10

Pepsi o Coca Cola?

Sóc una mare desesperada. Visc a un poble petit d'una província de Barletta-Andria-Trani d'Itàlia. Una província no qualsevol, sinó una província experimentada.

El meu nen Alessandro ja porta dos mesos al col·legi aquest any acadèmic i durant aquests dos mesos les classes han influït al seu comportament i a la seva vida de manera molt dolent.Des que han començat les classes en Alessandro de tretze anys no para de malgastar els seus diners en begudes com el pepsi i coca-cola i a coses que ni tan sols vull saber. He anotat uns canviïs al seu personalitat i a la seva manera de parlar, és com sigués una altre persona: una persona més materialitzada, i un adulta agressiu.

Haveu vist que el centre educatiu com el col·legi pot repercutir al seu comportament d'una manera tan malèvola. Aquest centre no ha ser ser la bressol de bona educació, ètica, justícia, i llibre de qualsevol compromisos amb el món comercial. No ha de ser ser un lloc on poden escapar del món materialitzada i gaudir d'una educació pura i dura? Si, les vostres respostes són sí, doncs, això pensava jo també. Però es veu que ningú pensa en educació dels nostres nens ara. El govern de Berlousconi només pensa en interessos propis. Les aules del col·legi del meu nen estan plens de publicitat. Sí, sí, ho has llegit bé. Els pupitres i cadires dels alumnes estan coberts amb la publicitat de tota mena: des de coca cola fins al tampox. És clar que cada inserció publicitaria costa diners i les empreses interessades poden fer els sol·licituds fins al final de mes de novembre. És molt divertit, oi que sí? Pels alumnes segur que sí. Per què ara tindran una distracció més per no escoltar al professor i esperaran amb poca paciència per sortir de la classe i comprar aquesta lata de coca cola que jeu sobre el seu pupitre. M'han dit que cada inserció publicitaria portarà uns 69,80 euros més IVA al pressupost del col·legi. Amb aquests diners tenen previst comprar més pupitres i cadires i restaurar els edificis dels col·legis. Em sembla molt bé. Però qui tornarà els anys perduts, les ments materialitzats i ments torts dels nens?

* En Apulia (Itàlia) hi ha una província on els col·legis i instituts han decidit que per aconseguir una mica més de diners posaran publicitat a les aules. Els pupitres i en les cadires dels alumnes estaran coberts amb diferents tipus de anuncis. Cada inserció publicitaria costarà a les empreses uns 69,80 més IVA.
* Avui no he tingut gaire temps per repassar el relat i ho faré demà. 


© Lale Mur


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...