3/12/10

SAMOVAR i la felicitat d'un home azerbaiyani


© Lale Mur


Una de molt poques coses bones que va deixar l'Unió Soviètica per a nosaltres: el SAMOVAR. Tot i que hi ha arqueòlegs azerbaiyanis, que estan convençuts que en realitat l’origen del samovar ve de les terres nostres, basant les seves afirmacions a les troballes arqueològiques dels últims anys.

A mi, un home azerbaiyani que viu afores de la ciutat, no m’importa gens d’on ve aquell instrument metàl·lic. El que realment m’importaria si un dia el meu samovar s’espatlli i em quedi sense u. Aquell mateix dia arribaria el fi del món. Perquè res pot substituir l’olor hipnotitzant del te negre mentre s’està elaborant damunt del samovar, un bon “murebbe” per acompanyar el te  i és clar una bona dona que et pugui servir un got de te, mentre tu assegut damunt de la millor catifa del món, pots beure el teu te bufant-lo poc a poc. S'ha de bufar-lo, perquè si no, cremaria la teva llengua.

Per bufar-lo, no necessito a la meva dona, sóc un home bastant independent.....


* El sabor del te preparat amb l’aigua, bullit al samovar, és tan deliciós.


 © Lale Mur

1 comentari:

  1. Mmmm, ja sento el flaire del tè

    Encantadora Aziza, mola descubrir nous talents ( nous per a mi, es clar )

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...